Jobbtrasslet och solsken

Idag var en dag man verkligen kände att sommaren närmar sig med stormsteg. 16 plusgrader i skuggan och i princip sol hela dagen, var verkligen en trevlig dag att slappna av lite från skolarbetet och få roa sig lite. Vad har vi uträttat då, jo en kostym har inhandlats och biljetter till sittningen är fixade. Skall bli riktigt trevligt att få ha en ordentlig utekväll med mat och underhållning, kommer knappt ihåg senast jag var ut på riktigt.

Med sommaren kommer ju även sommarjobbandet. Var ju på mina andra jobbintervju med SwedBank i fredags, kändes ju riktigt bra och de lovade att höra av sig på måndag. Berättatde att jag verkligen behövde veta då eftersom jag hade andra jobberbjudanden från LKAB som jag var tvungen att svara på senast tisdag morgon. Men vad händer då, ja inte ringer det nån bank på måndag inte. Jag försökte få tag i min kontaktperson där men det blev bara tele-svararen hela tiden. Självklart blev jag tvungen att ta LKAB tjänsten då, inte fatt det är något fel med den. Kommer antagligen tjäna mer där, men det går ju inte att jämföra meritmässigt med tanke på min utbildning.

Men men, man ska inte klaga, det finns vissa som inte ens får något jobb till sommaren.

image6image7

Kommentarer
Postat av: Jörgen

Kika in på TheGuide!
Din Guide till allt möjligt i världen!

Länkbyte om du vill...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback